Posted in

איך להוביל מכשירי חשמל מכל הסוגים?

Posted in

בכל בית יש שלל מכשירי חשמל: מקרר, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים, תנור אפייה ועוד. בהתאם יש גם מקרים רבים שבהם נוצר צורך להוביל מכשיר חשמל ממקום אחד למקום אחר. כך למשל הורים שמצטיידים במקרר חדש ישמחו להעביר את המקרר הקיים לבן הסטודנט. כשמעבירים מכשיר חשמלי חשוב להתנהל בזהירות, ובפרט להקפיד על מספר כללים שמפורטים כאן בעמוד.

הוצאת כל החלקים הלא קבועים והעברתם בנפרד

בכל מכשיר חשמלי יש חלקים שעלולים לזוז ממקומם תוך כדי ההובלה. כך למשל במכונת כביסה המגירות שמיועדות לקליטת אבקת הכביסה והמרכך עלולות לצאת מהמקום תוך כדי הובלה. בתנור שיש בו גם כיריים גז החלקים שעליהם מניחים את הסירים וגם הגיזות עלולים לעוף, ובמקרר אלה המדפים. את כל החלקים הלא קבועים כדאי להוציא, ולהעביר בנפרד.

פירוק הדלת

בחלק מהמקרים המקרר או מכונת הכביסה יעברו בכל המפתחים בדרך ליעד רק אחרי פירוק הדלת. כשיש בכך צורך, הטיפ החשוב ביותר הוא לשמור את הברגים בשקית, ואת השקית במקום שבו אין סיכון שהיא תלך לאיבוד, כדי שתוכלו גם להרכיב מחדש את הדלת אחרי הצבת המכשיר במיקום החדש שלו. כשנעזרים במובילים מקצועיים ניתן להפקיד את מלאכת הפירוק וההרכבה בידיים שלהם, תמורת תוספת מחיר צנועה.

הובלה בעמידה בלבד

מקררים, מכונות כביסה, תנורי אפייה וכו' – כולם מכשירים משוכללים מאוד ולכן גם רגישים. המצב הטבעי שלהם הוא עמידה, ולכן גם כשמבצעים הובלות מכל הסוגים של מכשירי חשמל חשוב להקפיד שהמכשיר יישאר עומד לאורך כל הדרך. בנוסף חובה לוודא שמכשירי החשמל עומדים על משטח יציב וגם חזק מספיק כדי לעמוד בעומס. על-מנת למנוע תזוזות מיותרות והתהפכות העיגון של מכשיר החשמל לרכב חייב להיות מוקפד במיוחד.

שכבת הגנה אפקטיבית

תוך כדי ההובלה, עלול המכשיר החשמלי לספוג חבטות. גם מובילים זהירים במיוחד עלולים ברגע אחד של חוסר תשומת לב לשפשף את המקרר במשקוף או את התנור בקיר. כדי שגם במקרה כזה לא ייגרם שום נזק למכשיר החשמלי, מומלץ לעטוף אותו בשכבת הגנה משמעותית. בדרך כלל הבחירה היא בניילון נצמד, רצוי כמובן עבה ובתנאי שמתבצע עיטוף מוקפד עם יותר מסיבוב אחד סביב המכשיר ועם תשומת לב מרבית לפינות. שמיכות עבות יכולות לספק למכשירי חשמל את ההגנה הנחוצה להם במהלך מעבר.

זהירות בזמן הניתוק מהתשתיות והחיבור מחדש

מעבר להגנה על המכשיר החשמלי עצמו, אחד הדגשים העיקריים בהובלת מכשירים חשמליים הוא זהירות מקסימלית במהלך ניתוק המכשיר החשמלי מהתשתית אליה הוא מחובר. הכלל הנ"ל תקף לתנורים עם כיריים שמחוברים לגז וגם למכונות כביסה שכמובן מחוברות לצנרת הביתית. 

למעשה, פירוק החיבור שבין כיריים גז לבין ברז הגז הביתי הוא משימה שכדאי להפקיד בידי אנשי מקצוע מנוסים. כשמזמינים שירותי הובלה מקצועיים, אפשר לשלב את הניתוק והחיבור, כמו גם פירוק והרכבה שכאמור עשויים להידרש, בשירות עצמו וכך תחסכו מעצמכם את הטרחה ובנוסף לא תיחשפו לסכנה שבפגיעה בתשתית גז.

לשמור על הגב

מקרר הוא מכשיר כבד מאוד. גם מכונת כביסה שוקלת כמה עשרות קילוגרמים, וגם המכשירים החשמליים היותר קלים כמו תנור האפייה או מייבש הכביסה עלולים לגרום לאדם לא מיומן לכאבי גב קשים אם ינסה לסחוב אותם. בהתאם כדאי להימנע מהטרחה ומהסיכון גם מבחינה זו, ולמצוא מובילים מומלצים שיודעים איך להעביר כל מכשיר חשמלי בבטחה ובמהירות. עלות ההובלות מהסוג הזה נמוכה, והשקט הנפשי שלכם הוא תמורה מלאה למחיר.

סל הקניות 0