Posted in

הובלת מקרר בשכיבה

כמו כל מוצר אחר בשוק, גם מקררים בד"כ מצריכים שיטות הובלה ייעודיות ובטיחותיות. זאת, כדי לשמור על מצב המקרר וכן לשמור על הסובבים מבחינה בטיחותית. רגע לפני שמזמינים חברת הובלת מקררים או הובלת דירות, הנה כמה דגשים שחשוב לקחת בחשבון בנוגע להובלת מקרר בשכיבה או בעמידה. 

בניגוד למוצרים אחרים המאפשרים השכבה או העמדה בעת הובלת דירות, הובלת מקרר בשכיבה עשויה להוביל לקלקול המקרר. אם לא לקלקול בהכרח, אז השכבת המקרר תוביל לכך שיהיה צריך להמתין זמן רב עד שיהיה ניתן להפעילו מחדש. רגע לפני בירור מחיר הובלת מקרר בצורה בטוחה, חשוב להבין כיצד ניתן להובילו. בתוך כך, בין הדרכים המומלצות להובלת מקרר, אפשר לנקוט באלו הבאות:

  • הובלת מקרר בעמידה 
  • הובלת מקרר הכוללת עיטוף ומיגון
  • הובלה של מקרר באמצעות מנוף
  • הובלת מקררים ע"י במת הרמה

למה לא מומלץ להשכיב מקרר בהובלה?

בתוך מערכות הקירור של המקרר הביתי קיימים רכיבים שונים, שבחלקם מונעים על ידי שמן. באופן כללי, מערכות הקירור של מקררים לא יכולות לתפקד ללא שמן אשר זורם בתוכן. כאשר משכיבים מקרר על הרצפה או במשאית הובלות, אותו שמן מתחיל את תהליך ההתפזרות שלו בתוך המערכת, מה שעשוי להיות קריטי בעת הפעלתו.

כאשר משכיבים מקרר במהלך הובלת דירה, חשוב להעמידו במיקום החדש שלו במשך מספר שעות לפני שמחליטים להפעילו שוב. המחמירים יגידו שצריך להמתין לפחות 24 שעות עד הפעלת המקרר בשנית, אך חלק מהאנשים יבחרו להפעיל את המקרר שוב לאחר כ-3-5 שעות. כדי ללכת על בטוח, מומלץ להמתין לפחות 5 שעות. 

כמה עולה להוביל מקרר בצורה בטוחה?

בין חברת הובלה אחת לאחרת, מחיר הובלת מקרר יכול מאוד להשתנות בהתאם לשיטת ההובלה שלו. בעוד שניתן להוביל מקררים באמצעות מנופים, אפשרי גם להוביל מקררים מסוימים באמצעות במות הרמה ואפילו מנופי סל (מנופי סל מיועדים למקררים קטנים עד בינוניים בד"כ). 

מחיר הובלת מקרר יכול לנוע בין כ-200 ₪ ל-550 ₪ ומעלה, כאשר מחיר זה לרוב מתייחס להובלה ידנית על ידי מובילים מקצועיים. אם צריך מנוף להובלת מקרר, חשוב לברר מראש מהי עלות השכרת מנוף לשעה ואילו סוגי מנופים זמינים לסוג העבודה הזאת. בממוצע, מחיר השכרת מנוף לשעה יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים. 

כיצד להוזיל עלויות הובלת מקרר?

כדי להוזיל עלויות הובלת מקרר, ההמלצה הראשונה תמיד תהיה: השוואת מחירים בין חברות הובלת מקררים ודירות. ההשוואה יכולה לחסוך עשרות שקלים ועד מאות שקלים, הכול תלוי בסוג השירות המבוקש ובסוגי הבדיקות שהלקוחות מבצעים. כמו כן, תמיד אפשר לנסות להפעיל את שריר המיקוח.

כאשר מנהלים מו"מ על מחיר הובלת מקררים, חשוב לקחת בחשבון את נושא האחריות על ההובלה. חברות חובבניות עשויות להציע מחירים מאוד זולים מכיוון שהן לא מבוטחות. יש להקפיד לבדוק זאת מראש, שכן לעיתים גם הובלה של מקררים יכולה להצריך מענה בצורה של לקיחת אחריות (כמו במקרים של נזק הנגרם למקרר בעת הובלתו). 

סל הקניות 0