Posted in

מה צורך יותר חשמל, מאוורר או מזגן?

אם אתם תוהים מהם מכשירי החשמל הכי בזבזניים בביתכם, גם אתם צרכנים חסכנים וחכמים שרוצים לבדוק כיצד ניתן לייעל את הצריכה החשמלית בבית. במדריך הבא, נעבור על כמה מהמכשירים הבזבזניים בבית, נבין כיצד להוזיל עלויות צריכת חשמל ועוד. 

אנשים לעיתים בטוחים שמכשיר חשמלי מסוג אחד בזבזני יותר ממכשיר מסוג אחר, אבל בפועל, חלק מהמכשירים צורכים אנרגיה חשמלית כמעט זהה. כאשר מגיעים ימי הקיץ החמים כל כך בישראל, רוב האנשים מתלבטים בין הפעלת מזגן לבין הפעלת מאוורר תקרה ומאווררים רגילים. במה בוחרים וכמה צורך כל מכשיר חשמלי לקירור הבית?

צריכת חשמל של מאווררים ומזגנים בבית 

בפער ניכר שאי אפשר לפספס בחשבון החשמל הדו-חודשי, מזגנים צורכים הרבה יותר חשמל מאשר מה שצורכים מאווררים ומאווררי תקרה למיניהם. בעוד כי מזגן 2 כ"ס יכול לצרוך כ-2,500 ואט לשעה, מאווררים עשויים לצרוך בין 100 ל-200 ואט לשעה. כיצד זה מתבטא בכיס?

רוב האנשים מפעילים מכשירי חשמל בצורה סימולטנית בבית מבלי לחשוב כמה כסף הם בעצם מבזבזים, וכיצד ניתן לחסוך בעלויות החשמל. בתוך כך, חשוב להבין לעומק את ההבדלים בין מכשירי החשמל בבית ולהבין כמה חשמל הם צורכים בפועל. חלק ממכשירי החשמל הבזבזניים ביותר בבית הם המכשירים הבאים:

  • מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי (כ-1,500 – 3,500 ואט ומעלה לשעה)
  • תנורי חימום גדולים (כ-2,500 ואט לשעה)
  • רדיאטור חימום (כ-2,000 ואט לשעה)
  • מפזרי חום (כ-2,000 ואט לשעה)

כיצד ניתן לייעל צריכת חשמל בבית?

התייעלות צריכת החשמל מצריכה, בראש ובראשונה, לבדוק את התקינות של מכשירי החשמל וכן את התקינות של תשתית החשמל בבית. אם יש עומס חשמלי ונפילות מתח בבית באופן קבוע, כדאי לשקול להתקין מגביר מתח חשמלי בבית, מה שבדרך כלל יהיה מלווה במעבר לחיבור מסוג תלת פאזי או חיבור אחר עם אמפר גבוה יותר. 

בנוסף לאפשרות של הגברת חיבור חשמל בבית, חשוב גם ללמוד כיצד להשתמש במכשירי החשמל בצורה חסכונית יותר. למשל, את המזגן תמיד כדאי להקפיד למקם על 25-26 מעלות בחורף. בקיץ, אם ממש חם, אפשר לקבע את התרמוסטט על 24-25 מעלות, כמו כן, אם המזגן שלכם ישן, היום יש טכנולוגיות חדשניות יותר כמו מזגני אינוורטר, אשר זולים יותר להפעלה באופן מהותי, רוצים להתחדש במזגן חדש? תוכלו למצוא מתקיני מזגנים מומלצים אשר ידאגו לתת לכם את הפתרון האידאלי בעבורכם.

כמה עולה להגדיל חיבור חשמל?

בין אם מעוניינים להגדיר את חיבור החשמל לתלת פאזי, 25 אמפר או 40 אמפר, קודם כל חשוב לבדוק אם תשתיות החשמל בבית מאפשרות סנכרון יעיל בין החיבור החדש לבינן. באופן כללי, מחיר הגדלת חיבור חשמל יכול לנוע בין כ-3,000 ₪ ל-5,000 ₪ בממוצע. 

כדי להוזיל עלויות הגדלת חיבור חשמל, אפשר לערוך השוואת מחירים בין חשמלאים מומלצים להגברת חיבור חשמל. ניתן לחסוך בין עשרות למאות שקלים, הכול תלוי בהצעות המחירים שמצליחים להשיג מאנשי המקצוע השונים (והמוסמכים בלבד כמובן). 

 

סל הקניות 0