Posted in

כמה חשמל צורכים מכשירי חשמל ביתיים?

המאמר הבא מרכז בתוכו את כלל המידע שצריך לדעת על מכשירי חשמל ביתיים וכמה חשמל הם צורכים בפועל. בין אם מדובר על מזגן, מקרר, מאוורר תקרה, תנור, טלוויזיה או מפזר חום, הכרת עלויות צריכת החשמל יכולה לחסוך כסף בכיס בסוף החודש. 

ידוע כי מכשירי החשמל הביתיים צורכים לא מעט אנרגיה, וידוע גם שבכל בית יש לפחות 10-15 מכשירי חשמל. בחלק מהזמן, כמעט כל המכשירים פועלים סימולטנית בבית או במשרד. ואז, כשמגיע חשבון החשמל בסוף החודש, ניכרת ההפתעה וקשה להבין כיצד החשבון הצליח ככה להתנפח. כדי להבין איך זה קרה, כדאי לדעת כמה חשמל צורכים מכשירי חשמל בבית. כמו כן, חשוב לברר כיצד הגדלת חיבור חשמל הופכת את צריכה האנרגיה ליעילה יותר וחסכונית. 

כמה חשמל צורכים המכשירים הביתיים?

מכשירי החשמל הביתיים צורכים בין כ-100 ואט לשעה ועד כ-3,000 ואט לשעה ומעלה. הנה חלק מהמכשירים הנפוצים, צריכת החשמל שלהם והעלויות הכרוכות בשימוש באלו:

סוג מכשיר חשמלי צריכת חשמל ב-ואט לשעה כמה כסף זה עולה לשעה?
מזגן 2 כ"ס 1,500 כ-0.92-0.95 ₪
מזגן 4 כ"ס מיני מרכזי 3,000 כ-1.69 – 1.91 ₪
מקרר ביתי ממוצע 110 כ-5-7 אגורות 
מאוורר תקרה 100 כ-4-6 אגורות
מפזר חום 2,000 כ-1.21 – 1.25 ₪
תנור חימום גדול 2,500 כ-1.55 – 1.58 ₪
טלוויזיה 188 כ-8 – 10 אגורות

 

לאחר שעלויות צריכת החשמל מונחות לנגד העיניים, אפשר להחליט אם מעוניינים להגביר חיבור חשמל, להבין כמה משלמים על כל מכשיר ולחשב עלויות כלליות.

למה להגביר חשמל בבית?

במילים פשוטות, מבצעים הגברת חיבור חשמל בכדי לא להגיע למצבים שבהם המתח החשמלי בבית נופל. במקרים אלו גם יכולים להיווצר קצרים חשמליים, במיוחד אם יש מעמסה של מכשירי חשמל אשר פועלים בו זמנית בבית. כאשר מבצעים הגברת חיבור חשמל ע"י חשמלאי מוסמך, היכולת של התשתיות לתמוך בעומס המכשירים גדלה. 

בנוסף להתגברות על עומסים חשמליים, הגברת חיבור חשמל גם מאפשרת להתקדם למכשירים חשמליים טובים ואיכותיים יותר. למשל, חלק מהמזגנים מצריכים חיבור תלת פאזי חזק יותר, מה שאפשר להשיג באמצעות הגברת החיבור בבית. 

כמה עולה להגביר חשמל בבית?

מעוניינים להגביר את החשמל בבית או במשרד? ובכן, רגע לפני שמבררים לגבי הגדלת חיבור חשמל בבית או במשרד, חשוב לברר כיצד מחיר הגדלת חיבור חשמל ישפיע בפועל על צריכת החשמל בבית. באופן כללי, האגרה של חברת החשמל עבור הגדלת חיבור חשמל נעה בין 25 ל-40 אמפר. 

עבור פעולה זאת של הגברת חיבורי חשמל במבנה, צרכני חשמל צפויים לשלם כ-3,000 ₪ ברוב המקרים. יחד עם זאת, אם מעוניינים להגביר חשמל מחיבור חד פאזי 25 אמפר לתלת פאזי, המחיר משתנה לפי תשתית החשמל הקיימת במבנה. במקרים אלו, העלות יכולה לנוע בין כ-3,000 ₪ – 5,000 ₪.

 

סל הקניות 0