Posted in

עוברים דירה? לעבור עם המכשירים הישנים או לקנות חדשים?

עוברים דירה? לעבור עם המכשירים הישנים או לקנות חדשים?

הגלידה נמסה במקפיא של המקרר. התנור מקפיץ את הפקק. המייבש מסתובב אבל הכביסה נשארת רטובה. אם אחת מהתקלות האלה אירעה יותר מפעם אחת, יתכן שאתם שוקלים מה לעשות, לתקן או לקנות מכשיר חדש? במיוחד כשאתם עומדים להיכנס לדירה חדש ורוצים שהכול יהיה בה חדש!

המעבר לדירה חדשה מתחיל בדרך כלל בשיפוץ שיתאים את הדירה לצרכים שלכם, ממשיך בהזמנת חברה לניקיון בתים שתשאיר את הדירה מצוחצחת ונקייה לקבלת הריהוט והחפצים שלכם, ומגיע לשלב שבו אתם מתלבטים מה לקחת אתכם ומה להשאיר מאחור.

במאמר זה נתמקד בהחלטות הנוגעות למכשירי החשמל הביתיים שלכם.

מכשירי חשמל ביתיים גדולים יכולים להיות הוצאה משמעותית. לדוגמה, מחירו של מקרר איכותי עשוי לעלות כמה אלפי שקלים. כצרכנים, המודעים למחירי מכשירי החשמל, בוודאי תרצו להאריך את חיי המכשירים שלכם ככול הניתן, ולבחור את הזמן הטוב ביותר להחלפתם.

מעבר דירה יכול להיות זמן טוב להחלפה, אבל יש כמה הנחיות כלליות אחרות שיכולות לעזור לכם בהחלטה אם לתקן או להחליף.

  1. כמה יעלה התיקון?

לפי המומחים, אם עלות התיקון היא יותר מ-5% מעלותו של מכשיר חדש, עדיף להחליף. העלות והזמינות של חלקי החילוף, גם הם שיקול חשוב בהחלטה אם לתקן או להחליף.

לפעמים, אין ברירה אלא להחליף את המכשיר כי החברה כבר לא מייצרת את החלק שהתקלקל. עם זאת, תיקון המכשיר עדיין עשוי להיות אופציה טובה, כל עוד הוא קצת יותר זול ממכשיר חדש. אם המכשיר התקלקל עד כדי כך שהעבודה עליו כרוכה בהוצאה גדולה, עדיף להיכנס לחנות ולקנות מכשיר חדש.

  1. מה גילו של מכשיר שנחשב לישן מדי?

כדי להחליט אם הגיע הזמן להחליף את מכשיר החשמל, השתמשו בתוחלת החיים הממוצעת שלו כנקודת התייחסות טובה. להלן תוחלת החיים הממוצעת, בשנים, של כמה ממכשירי החשמל הביתיים הנפוצים ביותר:

  • מדיח כלים: 9
  • מייבש כביסה: 13
  • מיקרוגל: 9
  • מקרר: 13
  • מכונת כביסה: 10

תוחלת החיים של מכשירי חשמל ביתיים משתנה לפי השימוש והתחזוקה שלהם. למשל, מכונת כביסה המשמשת זוג הורים, תחזיק מעמד זמן רב יותר מזו המשמשת משפחה עם ילדים, כי הם משתמשים בה הרבה פחות.

כאשר אתם מתלבטים אם לתקן או להחליף את המכשיר, שימו לב אם המכשיר עדיין באחריות, וכמה פעמים נתקלתם בבעיות. אם המכשיר בן פחות משנה, כנראה שהוא עדיין תחת אחריות שתכסה את חלקי החילוף והעבודה, כך שהתיקון לא יעלה לכם כלום. אם תוקף האחריות פג, יתכן שלא כדאי להיפטר מהמכשיר בפעם הראשונה שבה הוא מתקלקל. אבל אם הוא מתקלקל שוב ושוב, כנראה שהגיע הזמן לשקול החלפה.

אז כשאתם לוקחים בחשבון את כל העלויות הכרוכות במעבר הדירה, כמו מחיר ההובלה ועלותם של  שירותי ניקיון, קחו בחשבון גם את ההחלטה שלכם: האם לקנות מכשירי חשמל חדשים לכבוד הדירה החדשה או להסתפק במכשירים הישנים.

סל הקניות 0