Posted in

מתי להזמין טכנאי לתקן את מכונת הכביסה ומתי לקנות חדשה?

האם כדאי לתקן את מכונת הכביסה שהתקלקלה או לקנות חדשה? זו אחת ההתלבטויות המציקות לאנשים רבים, במיוחד לאחר שתמה תקופת האחריות על מכונת הכביסה.

ההחלטות אם לתקן מכונה כמעט חדשה או להחליף את מכונת הכביסה הישנה, הן קלות יחסית מבחינת חישובי העלות. אבל מה קורה כאשר מכונת הכביסה שלכם נופלת איפה שהוא באמצע, והיא למשל בת כ-5 שנים? בהתחשב בכך שחיי המדף של מכונת הכביסה קרובים ל-10 שנים, זה לא פשוט לקבל החלטה אם להשקיע בהזמנת טכנאי מדיח כלים/ מכונות כביסה או פשוט לקנות מכונה חדשה.

גורמים שיש לקחת בחשבון

אם הוצאתם כ-1,000 שקלים על מכונת הכביסה שלכם לפני כ-5 שנים, והמכונה פועלת כמה פעמים בשבוע (והבלאי גבוה), רכישת כביסה חדשה יכולה להיות הגיונית. אבל אם המכונה בת 3 שנים ועלתה לכם יותר מ-3,000 שקלים, הזמנת טכנאי שיתקן את המכונה יכולה להיות הבחירה הפיננסית הטובה יותר.

קחו בחשבון שמכונות חדשות, לעומת הישנות, הן עדינות יותר ויעילות יותר. הן משתמשות ב-70% אנרגיה פחות מהמכונות שיוצרו ב-1990. הדגמים החסכוניים ביותר בדירוגי מכונות הכביסה משתמשים בממוצע ב-10 ליטרים מים (75% פחות מהדגמים הישנים יותר). בנוסף, חלק מהמכונות הן ׳ירוקות׳ יותר מאחרות.

בעיות אופייניות במכונות כביסה

מחקרים מלמדים שבעיות בניקוז המים היוו 14% מתיקוני מכונות הכביסה, ואילו בעיות בסיבובי התוף היוו 13% מהתיקונים.

הנה כמה מהבעיות הנפוצות במכונות כביסה:

  • לוח הבקרה לא עובד.
  • המים לא מתנקזים.
  • מכונת הכביסה רוטטת יותר מדי.
  • נזילת מים ממכונת הכביסה.
  • התוף לא מסתובב כמו שצריך.
  • משאבת הניקוז סתומה.
  • המכונה והבגדים מעלים ריח עובש או טחב.

אחריות יצרן מכונת הכביסה

רוב היצרנים נותנים אחריות של שנה אחת, אם כי יש יצרנים שמציעים אחריות ארוכה יותר. אבל בין אם המכונה עדיין מכוסה באחריות ובין אם לא, זה לא מה שיעניין אתכם ברגע שהמכונה הפסיקה לעבוד.

איך לקבוע אם הבעיה שלכם מכוסה באחריות וכדאי לפנות ליצרן לתיקון?

  • גלו מה מכסה אחריות היצרן של מכונת הכביסה שלכם, כולל כל התניה שעלולה למנוע את הכיסוי הביטוחי. קראו את האותיות הקטנות.
  • היכנסו לאתר המותג או לפורומים מקוונים כדי לוודא אם הבעיה שלכם כלולה בתקלות שהחברה אמורה לתקן, להחליף חלק או להחליף את מכונת הכביסה עצמה.
  • עיינו במדרך למשתמש ובמידע מקוון אחר כדי לקבוע אם ניתן לטפל בבעיה באמצעות תיקון פשוט, כמו החלפת ידית, ניקוי מסנן או מילוי הכביסה בכמות המותרת.

בדיקות שתוכלו לעשות לפני שתתקשרו לטכנאי

היוטיוב מציע סרטוני הדרכה רבים שיאפשרו לכם לראות אם אחרים מדווחים על בעיות דומות לאלה של מכונת הכביסה שלכם, ולנסות לפתור את הבעיה בעצמכם. אבל אם אין לכם ניסיון בתיקון מכשירי חשמל, כנראה שעדיף להזמין טכנאי מומחה.

מאמר זה נכתב בשיתוף אבי זמיר >>  https://www.ofekelectric.com/

סל הקניות 0