Posted in

איך תמצאו פאנלים סולאריים – להפעלת מכשירי החשמל שלכם בכול עת?

מכשירי חשמל ביתיים משתמשים בחלק הארי של צריכת החשמל הביתית שלכם. למרבה המזל, ניתן להפעיל את כל המכשירים הללו באמצעות פאנלים סולאריים. בסופו של יום, האנרגיה שתיצור המערכת הסולארית שלכם תוכל להפעיל כל דבר בביתכם שמופעל בכוח חשמלי. ככול שתייצרו יותר חשמל כך תוכלו לחסוך יותר. זאת, באמצעות מערכת סולארית הכוללת גם מערכת סוללות לאחסון האנרגיה שלא נוצלה.

כדי לפעול נכון, רצוי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לשימוש באנרגיה סולארית להפעלת המכשירים שלכם. עם הידע הנכון, תוכל האנרגיה הסולארית להוזיל משמעותית את חשבונות החשמל שלכם.

מהו הזמן הטוב ביותר לשימוש באנרגיה סולארית להפעלת מכשירי חשמל ביתיים?

מכיוון שפאנל סולארי שלכם מייצרים אנרגיה מהשמש (והשמש היא לא סטטית), יש תקופות מסוימות ביום שבהן המערכת תיצור אנרגיה סולארית רבה יותר מאשר באחרות. באופן כללי, ׳החלון הסולארי׳ האופטימלי, כלומר תקופת ייצור השיא של המערכת שלכם, נמצא בין השעה 10 בבוקר עד השעה 14:00.

מהם המכשירים הביתיים הטובים ביותר להפעלה עם אנרגיה סולארית?

אם תהיו מודעים לשעות השיא שבהן המערכת סולארית הביתית מייצרת אנרגיה סולארית תוכלו לתכנן את אופן השימוש שלכם במכשירים. למשל, עדיף להשתמש במכשיר הנחשב כ׳שואב כבד׳, פועל למשך זמן קצר אבל דורש אנרגיה רבה כדי להתחיל לפעול (כמו תנור או מכונת כביסה), בשעות שבהן המערכת יוצרת את מירב האנרגיה הסולארית שלה. כך לא תצטרכו להשתמש באנרגיה המאוחסנת בסוללה הסולארית שלכם או לשלם לחברת החשמל (אם אין לכם סוללה סולארית).

טיפ מועיל נוסף: עדיף לטעון את המכשירים האלקטרוניים בשעות שיא ייצור האנרגיה, ולהוציא אותם מהטעינה בערבים. לסוללה הסולארית יש חשיבות רבה כי היא יכולה לאחסן את האנרגיה הסולארית שלכם ולאפשר לכם להשתמש בה בשעות הערב, לאחר שהשמש נעלמה.

מהם תעריפי ההזנה (המכירה לחברת החשמל) ולמה זה משפיע עליכם?

אתם אולי תוהים ״אם זה המקרה, למה לי לבחור במערכת סולארית ללא סוללת אחסון?״. ובכן, זה קשור לתעריפי ההזנה.

תעריפי ההזנה הם התשלום עבור כל קוט״ש של חשמל מיוצר שמשק הבית מעביר לחברת החשמל. מערכות סולאריות ללא סוללת אחסון יכולות לייצר בשעות השיא חשמל רב יותר מהצרכים של משק הבית, והאנרגיה העודפת הזו תימכר לרשת החשמל לפי תעריפי ההזנה. הכסף המתקבל מחברת החשמל, יכול לפצות על ההוצאות שלכם כשאתם נזקקים להשתמש בחשמל מהרשת (בערבים או בימים מעוננים).

ביחס למכשירי חשמל, עדיף להשתמש במכשירים הביתיים לפני השעה 15:00, מכיוון שלאחר שעה זו תעריף ההזנה הוא גבוה יותר.

בכול מקרה, הוספת סוללה סולארית משחררת את בעלי הבית מהמצב המורכב הזה, כי היא אוגרת אנרגיה עודפת כך שתוכלו להשתמש בה בעת הצורך, כדי להפעיל את מכשירי החשמל שלכם ובאופן כללי את התאורה וכל אלמנט חשמל אחר המשמש את הבית.

מאמר זה נכתב בשיתוף שחר אנרגיה >>  https://shaharenergy.co.il/

סל הקניות 0