Posted in

איך לתלות טלוויזיה?

אין הרבה אנשים שיכולים להעביר יום שלם בלי טלוויזיה, וחלק מהאנשים בכלל לא מסוגלים להירדם בלי שהיא מריצה שם ברקע את הסדרה האהובה (מישהו אמר סיינפלד?). אם ככה, הנה המדריך המלא לתליית טלוויזיה בכל מיקום בבית או במשרד.

ישנן דרכים שונות לתלות טלוויזיות על קירות, כאשר רוב האנשים נוטים להסתבך עם המשימה הזאת ומזמינים מתקין טלוויזיה מומלץ. אבל, בעזרת הכלים וכמה כישורים פשוטים שאפשר בקלות לרכוש במדריך הבא, אפשר לתלות טלוויזיה בזמן קצר ובצורה בטוחה. בשלב הראשון לפרויקט, חשוב להכיר את שיטות התלייה העיקריות של טלוויזיות, הנה הן:

  • תליית טלוויזיה על זרוע – זהו מתקן ייעודי אשר נועד לסחוב את כל סוגי הטלוויזיות ובכל המשקלים. הזרוע מאפשרת את הכיוונון של המכשיר וההזזה שלו, מה שניתן להתקין על כל סוגי הקירות (לרבות גבס ובטון כמובן). 
  • מתקן צמוד לקיר – מתקן צמוד לקיר, בניגוד לזרוע, אינו מאפשרת את הגמישות הנדרשת במקרים רבים. מצד שני, מתקן זה יותר אסתטי מאשר זרוע, לא רואים אותו בכלל כיוון שהטלוויזיה צמודה ומסתירה אותו.

הציוד הנדרש לתליית טלוויזיה: באופן כללי, הציוד הנדרש לתליית טלוויזיה משתנה לפי שיטת ההתקנה. יחד עם זאת, בד"כ כל השיטות יצריכו מברג פיליפס, מקדחה, פטיש, ברגים ודיבלים באותו הגודל של הברגים וכן פלס במקרה הצורך. פלס מאפשר לדייק את התלייה, מה שנדרש יותר בעת התקנת מתקן צמוד לקיר. 

שלב א' להתקנת טלוויזיה: לאחר שיש את כל הציוד הנדרש, אפשר להתחיל בעבודה. ברוב המקרים, יש להתחיל עם סימון נקודות על הקיר עבור קדיחה. לאחר שקודחים בקיר באותן נקודות, משחילים פנימה את הדיבלים. 

שלב ב' לתליית טלוויזיה: כאשר הדיבלים מושחלים בתוך הקיר, מצמידים את מתקן הטלוויזיה ובמקביל מבריגים בעזרת היד את הברגים. הבורג אמור לעבור דרך המתקן ולהתברג בתוך הדיבל. 

שלב ג' תליית טלוויזיה: לאחר כמה סיבובים ידניים של הברגים, לוקחים את מברג הפיליפס ומבריגים עד כדי הידוק. יש לשים לב לא להדק יותר מדי, אחרת חורשים את ההברגה והורסים אותה.  

שלב ד' התקנת טלוויזיה: בשלב האחרון לתליית המכשיר, פשוט מכווננים אותו לפי הצורך. זאת, בהנחה שמדובר בתלייה של זרוע מתכווננת. אם מדובר בתליית מתקן צמוד לקיר, השלב האחרון יהיה לוודא שהמתקן בטיחותי ואינו מתנדנד או רופף. 

הסתבכתם? תאתרו מתקין טלוויזיות מקצועי 

בכל מקרה בו מסתבכים עם ההתקנה, או שמא אין מספיק ביטחון כדי לגשת אליה, ההמלצה היא לפנות למתקין מקצועי. מתקין טלוויזיה מומלץ לא רק להתקנה עצמה, אלא גם לעבודות הנלוות כמו התקנת מערכת קולנוע ביתית, התקנת רסיבר, רמקולים לטלוויזיה ועוד. 

כדי לאתר מתקין טלוויזיה מומלץ עבור תליית טלוויזיה בבית או במשרד, כדאי לערוך השוואת מחירים בין מתקיני וטכנאי טלוויזיות. ככה ניתן אמנם להוזיל עלויות, אבל גם לאתר את אנשי המקצוע הכי טובים לפי אזורי מגורים. 

 

סל הקניות 0