Posted in

מקרר יין לשימוש ביתי

Posted in

במדינת ישראל צריכת היין לא נחשבת כבדה כמו במדינות כצרפת ואיטליה, אך בכל זאת בכל בית בישראל מצויים כמה בקבוקים איכותיים של יינות מבציר מובחר. גם מקרר יין לשימוש ביתי הפך למוצר שניתן למצוא בהרבה בתים בארץ ולא רק בבתיהם של אנשים השייכים למעמד האלפיון העליון או המאיון העליון, והוא חלק אינטגרלי מעיצוב פנים של הבית.

תרבות צריכת היין בישראל
ביין קיימות מעלות בריאותיות רבות במניעת מחלות בתחום בריאות הנפש, הלב וכלי הדם, הנירולוגיה והסוכרת.
למרות מעלותיו הרבות של היין, צריכתו בארץ נמוכה לעומת צריכתו בצרפת או איטליה (7 ליטר לנפש לעומת 50 ליטר). למרות זאת, עדיין מספר בקבוקי היין הנמכרים בשנה בארץ , עבר מכבר את רף ה-30 מיליון. בעשור האחרון, ישראלים רבים רוכשים בקיאות ואנינות טעם של ממש בתחום היינות, כך שאין צורך להתפלא כי רכישתו של מקרר יין לשימוש ביתי, גם היא במגמת עלייה.
כיצד נבחר מקרר יין לשימוש ביתי
בבחירתו של מקרר יין לשימוש ביתי יש להתחשב במספר פרמטרים:
1) הקיבולת: קיים מבחר ענק של מקררי יין בגדלים שונים: מקררים קטנים המכילים בין 8 ל 25 בקבוקים, מקררים בינוניים המאפשרים אחסון של עשרות בקבוקי יין ומקררי ענק המאפשרים אחסון של 200 (!) בקבוקים.
כדי לדעת איזה גודל של מקרר יין מתאים לביתכם, עליכם פשוט לספור כמה בקבוקי יין אתם מאחסנים כרגע בביתכם. למספר הקיים הוסיפו עוד 25%, משום שמן הסתם תקנו יותר בקבוקים לאחר שתרכשו את מקרר היין וסביר להניח כי עם מקרר היין החדש תרכשו גם סדרות בקבוקים איכותיות במבצעים שונים וכדומה.
2) עיצובו של המקרר: בחושבכם על פרמטר זה, עליכם בעצם להחליט האם לבחור במקרר אינטגרלי, או במקרר יין עצמאי. מקרר יין אינטגרלי הוא מקרר המותקן מתחת לבר משקאות, או מקרר המהווה חלק מארונות המטבח. מקרר אינטגרלי ליין מתאים בעיקר לחובבי ההרמוניה בעיצוב. לאנשים הרוצים להקדיש ליינותיהם מקום משלהם אשר יבליט אותם מומלץ לרכוש מקרר יין עצמאי- המהווה מוצר חשמלי בפני עצמו.
3) השקעה כספית: כדי לשמור על היין בתנאים הטובים ביותר עבורו, יש צורך בקירורו, אך לא זאת בלבד. נדרש גם מנגנון בקרת לחות, אזורים נפרדים של קירור לסוגים שונים של יין ואלמנט של סינון אור (בעיקר במקרה שבו מקרר היין מצוי באזור החשוף לאור חזק, אשר עלול לפגום באיכותם של היינות).
4) הפחתת רעידות: אשר ידוע כי הן מקלקות את מרקמו של היין. מומלץ להעדיף מקרר יין תרמו- אלקטרי, על פניהם של מקררי יין שפועלים באמצעות מדחס. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי מקררים תרמו- אלקטריים מתקשים בצינון היין כאשר הטמפרטורה בחוץ היא מעל 25 מעלות. לכן יש למקמם בחדר ממוזג או מוצל, רחוק מחלונות.

סל הקניות 0